Het leven is een voortdurend afscheid nemen

Oslo Brands heeft ons opgelicht

oslo brandsOpgelicht door Oslo Brands. Tja. Op vakantie in Vlissingen en dan een leuke advertentie zien van een geweldig sportieve broek. Swat Pants. Zou het aan onze leeftijd liggen dat we nog bijna iedereen geloven?

Opgelicht door Oslo Brands.

oslo brands skateboard

avonturen toolbox

Geen tropisch afritsexemplaar maar zoals op de website staat: ‘Sterk, veelzijdig, waterbestendig en comfortabel.  Deze broek is het laatste missende stukje van je avonturen toolbox. Nou heeft P.  toolboxen genoeg volgens mij maar op internet lees je dat niets je kan tegenhouden. Gezocht, besteld en … je raadt het al BETAALD.
Zoals op de website beloofd zouden we met deze broek ieder avontuur aankunnen.  Het avontuur van Oslo Brands past niet in ons straatje.

Actieve levensstijl

indruk maken met je broek

P. dacht dat hij met deze broek fijn kon klussen. Bootjes bouwen, ontwerpen en aan de klus met elektronica enzovoorts. Want in die perfecte broek zitten maar liefst 9 zakken. Je zou er koel in blijven, de broek zou je drooghouden (in de zwaarste storm) en is uitgerust met een laag die bestand is tegen elke schram, snee en kras. Met deze broek zou je zelfs indruk maken. Op wie stond er niet bij maar toch. Geweldig … bijna te mooi om waar te zijn. Je voelt em al.

Klachtenkompas

argwaan en teleurstelling

Wat we niet deden daar in het verre Vlissingen was even op internet kijken of dit wel een betrouwbare shop was.  Toen de trackingcode al 3 weken op hetzelfde bleef staan kregen we argwaan. Gemaild en gevraagd waar deze spannende broek (Swat Pants) bleef. Geen reactie. Wel een opmerking in de mail dat als je nog een mail zou sturen je onder aan de lijst zou komen te staan. Gebeld met een nummer in Zwitserland. Alleen een muziekje. Geen wachtlijst, geen antwoord. Net als ons avontuur met KPN en Netflix zijn we ook hier vreselijk teleurgesteld in de mensheid. Oslo Brands blijkt een lege koker te zijn met een dubieus adres in Zwitserland. Helaas.

Review en feedback

op zoek naar ambassadors

Als je bestelt (nadat je de mooie opmerkingen en reviews hebt gelezen op de website) krijg je een professioneel uitziende bevestiging met lovende teksten. Natuurlijk een kortingsbon. Daarna wordt het stil. Heel stil. Mijn tip is: kijk goed op Facebook. Je vindt honderden shops met broeken, sandalen, tassen en shirts. Allemaal onder de bezielende leiding van Oslo Brands. Geregistreerd in Delaware. Wel betalen maar geen product. Of veel te laat of veel te groot en van tegenvallend materiaal. Oslo Brands is wel op zoek naar ambassadors en medewerkers.

Dropshipscam

je krijgt op geen enkele manier contact

Ik heb nog met onze bank gebeld. Helaas pindakaas. Dit geld ben je gewoon kwijt. Gelukkig maar een paar tientjes. De tip was om dit soort transacties met een creditcard te doen. Dan ben je nog 120 dagen verzekerd. Helaas stinkt het naar een dropshipscam. Het erge van alles is dat als je zoekt op internet, je dezelfde spullen veel goedkoper vindt. Ga maar kijken bij AliExpress of Amazon.
Oslo Brands is al veroordeeld door de Reclame Code Commissie en VARA Kassa heeft zich er ook al mee bemoeit. Na veel speuren blijkt dat eigenaar Lourenco Maciel zijn belastingaangifte in Zwitserland doet. Hij runt zijn bedrijf (nou ja … ) met Jonathan A. (alias Jonathan Schwartz) uit Rio de Janeiro. Woont ook in Zwitserland. Hun moeder is er ook bij betrokken. Niet meer te redden dus.

onze broekdromen waren bedrog …

Dit zijn bedrijven (soms zelfs tieners) die binnen een korte periode veel geld willen verdienen. Niks mis mee; maar dan moet je wel leveren, klachten behandelen en retouren verwerken. Dat schort er dus aan. Wel het geld opstrijken en ons laten zitten met de shit (= geen avontuurlijke broek met 9 zakken …).

Gelukkig hadden we nog wel redelijk wat avontuurlijke broeken in de kast. Gewoon uit de winkel in Hoogezand.

uitgerust met 9 zakken …

30 reacties

  1. Lot

    Ik heb een BH besteld bi LinaLind, ook iets dat onder Oslo Brand valt, en ook gekregen het is echter een raar slap ding dus wilde dat terugsturen en geld terug. Website uitgeplozen en kon e-mail in nederlands sturen, kreeg ook op redelijke termijn elke keer antwoord. Blijkt bij hen niet te kunnen terugsturen van lingerie, volgens hen kan dat bij geen enkele webwinkel, wat niet waar is. Na waat gezeur van mijn kant heb ik de belofte dat ik 60% van mijn geld (wordt ongevee 25 euro) terug zaal krijgen daar wacht ik nu al weken op. En er staat inderdaad ook dat je onderaan de lijst komt als je weer een e-mail stuurt. Ik wacht nog even en ga dan toch reclameren. Ben benieuwd of ik het ooit terug zie mijn geld

    • Herma Westerdiep

      Slecht he? Zo staan er dus van allerlei winkels op die lijst. Lingerie, tassen, kleding etc. Ik bestel niet zo maar iets weer op internet. Ga vooraf wel goed onderzoeken. Vandaar ook mijn waarschuwing.

  2. Marijke

    Was er geen winkel in Vlissingen?

  3. Ivonne Melters

    Heel goed dat je hier aandacht aan geeft!
    Mij is dit vorige week ook overkomen. Een khaki linnen blouse besteld. Ik ontving een hele andere blouse met een andere kleur, ander materiaal en hij was te klein. Retourneren moest met Track & Trace, kosten € 29,75. Was ik lange tijd bezig geweest om de blouse (€28) in te pakken en gereed te maken voor verzending naar China (!!!), krijg je dat te horen. Laat dus maar. Ik voelde me dom en bedrogen.
    Wel hebben we ik ervan geleerd. Dropshipscam overkomt me nooit meer!

    • Herma Westerdiep

      Wij voelen ons ook bedrogen. Maar ja we zien het als een leermoment en doen zoiets niet weer. Wat je zegt; ruilen of terugsturen is dus geen optie.

  4. Marijke

    Geen winkels in Vlissingen?

    • Herma Westerdiep

      hihi … hij heeft in de vakantie geen zin om broeken te passen … en wij dachten dat je zoiets in de winkel niet kon vinden. Tja. Foute inschatting.

  5. Monique van Venrooij

    Ik ben bang dat ik ook opgelicht ben.
    3 weken geleden lina lift BH besteld 2x ook via Oslo Brands en nog niks binnen.

    • Herma Westerdiep

      … nou wij hadden gisteravond een verrassing … de broek is binnen. maar niet de beloofde kwaliteit en pasvorm

  6. Jannie

    Dat soort broeken zijn voor ongeveer 65 /70 euro te koop bij https://www.engelbert-strauss.nl/broeken/
    Heel betrouwbaar. Ik heb er veel kleding voor de echtgenoot vandaan. En bij retourneren krijg je het geld netjes terug. Half Duitsland heeft werkkleding van deze firma. Ze hebben ook kleding voor vrouwen en kinderen

  7. H.Bisschops.

    Ook wij zitten in de boot voor 40 € mijn vrouw had schoenen besteld bij die oplichters,zitten nog te wachten dat ze binnen komen,maar dat kunnen we wel vergeten,de i.n.g gebeld maar die kunnen het niet terug boeken,dus weg geld.

    • Herma Westerdiep

      Ja. ik had de ING ook gebeld. ZIj adviseren om in het vervolg met de creditcard te betalen. Dan ben je wel verzekerd.

    • Greet Verhoef

      Ook schoenen besteld. Begin juni. Wat je ook probeert om contact te krijgen, alles mislukt. Mail wordt niet beantwoord, telefoon kun je uren mee zitten om naar een gezellig muziekje te luisteren maar niet om je klacht te doen en je vraag te stellen. Weg veertig euro. En volgens mij ook nog de tijd van de telefoon. Strijken ze ook nog wel geld van op Ben nu maar weer gewoon naar van Haaren gegaan om een stel stevige stappers

      • Herma Westerdiep

        Ik snap het nog steeds niet dat mensen die deze handel hebben, er ’s nachts niet wakker van liggen. Maar ik denk dan altijd … die het laatst lacht …

  8. Ben de Bob

    Swat Shorts (Oslo Brands) adverteerde op buienradar.nl (nu niet meer geloof ik) Op 30 juni een short besteld voor 59,98 en natuurlijk betaald. Gelukkig met creditcard. Nooit trackingcode gekregen en ook de short niet. Diverse e-mails over en weer hielpen ook niet.
    Nu aan ICS (creditcard) geld terug gevraagd. En klacht naar de ACM (Consuwijzer).

    • Herma Westerdiep

      Ja wij betalen de volgende keer ook met creditcard. Is ons geadviseerd. Maar ik snap niet waarom ondernemers die doen.

    • Ilse

      Ik had ook een swat short besteld begin juli bij Oslo brands. Werd niet geleverd, geen track en trace mogelijk, geen mail en bellen niet mogelijk. Na alle negatieve berichten te hebben gelezen dacht ik dat ik het nooit zou krijgen. Werd er vandaag 2 september een pakketje bezorgd met de short. Ziet er goed uit, moet nog wel blijken of het zo sterk is, maar mijn vriend is er erg blij mee.

      • Herma Westerdiep

        Gelukkig loopt het goed af. Je moet er niet aan denken dat de short niet past. Dan begint alle ellende weer van voren af aan.

  9. Mieke

    Helaas moet ik mij bij de cub aansluiten. Bh’s gekocht, pasten niet dus wilde ik ze retour sturen. 1x e-mail gekregen, dat ik geduld moest hebben. Dat is 2 manden geleden. Daarna geen reactie meer.

    • Herma Westerdiep

      Erg he dat er mensen zijn die je zo oplichten. Uiteindelijk loopt dat natuurlijk niet goed af.

  10. Yvonne

    Ook ik heb de Linalift bh besteld. Gelukkig maar 1 bh voor Euro 37,95.
    Wel geleverd gekregen uit China, maar totaal waardeloos. Je kunt niet spreken van een degelijke bh.
    Veel mailcontact gehad met een zekere Emma om de bh te retourneren. I.v.m. de hygiëne was dit niet mogelijk Ik mocht de bh behouden en een andere gratis opgestuurd krijgen.
    Dit geweigerd en kenbaar gemaakt dat ik toch wllde retourneren en mijn geld terug krijgen.
    Na veel gezeur kon ik 25% terug krijgen. Daarna werd het 30% en uiteindelijk 60%.
    Uiteraard heb ik geweigerd en nogmaals kenbaar gemaakt dat ik het hele bedrag terug wilde krijgen. Nadien heb ik niets meer vernomen van Oslobrands.

    • Herma Westerdiep

      Je snapt het allemaal niet. Op deze manier durf je nooit weer iets op een onbekend internetadres te bestellen. Wij voelden ons bedrogen en dat gevoel raak je zo maar niet weer kwijt.

  11. Yvonne

    Hierbij een link over Oslobrands en zijn producten.

  12. coby van der valk

    ik zit ook in het schip voor 98,00 euro broeken passen niet en geen retouradres te vinden. Al die rotzooi komt uit China. Dit is de laatste keer dat ik iets bestel via internet. Kon ik al die advertenties op Facebook maar weigeren. Zijn allemaal beriegers.

    • Herma Westerdiep

      Gemeen he? Laat ze maar wat aan die oplichting doen in plaats van zwarte piet van internet halen.

  13. Semper

    swatpants gewoon niet doen, stel oplichters. Op aliexpress zijn de meer dan de helft goedkoper. Dit bedrijf heeft maling aan alles, behalve aan snel geld verdienen.

  14. Eric Wubbels

    Ik heb ook een broek besteld maar ik kreeg een maat xxxl opgestuurd. Zie hieronder de reactie van de servicedesk en mijn reactie.
    Beste Eric,

    Dank u hartelijk voor het contact opnemen met onze klantenservice. Onze excuses voor de late reactie, we hebben te maken met een extreme drukte.
    Het spijt ons te horen dat uw bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet.
    Volgens onze Algemene Voorwaarden kunnen bestellingen alleen geretourneerd worden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
    Volgens de tracking code YT2018921266032025, heeft u uw bestelling ontvangen op 24-07-2020, en heeft u contact met ons opgenomen op 13-08-2020.
    Zodoende dat uw Swat Pants helaas niet meer geretourneerd kan worden. We hopen op uw begrip.

    Met vriendelijke groeten,
    Hoe zou u mijn antwoord beoordelen?
    Zeer goed! OK Niet goed

    Julie

    Ls.

    U stelt dat ik pas op 13 Augustus contact heb opgenomen. Dat is pertinent onjuist zoals u ook kunt lezen in onderstaande mail.
    Binnen 7 dagen heb ik een melding gemaakt op de door gestelde wijze. Ook heb ik gebeld maar daar wordt gewoon niet eens opgenomen. Na 2 keer een melding te hebben gemaakt kreeg ik een geautomatiseerd bericht waarin werd aangegeven dat de contactwijze is aangepast en dat ik dit op aan andere wijze moest doen. Inmiddels waren twee weken versteken.
    Het is dus uitsluitend aan u te wijten dat u mijn melding niet tijdig hebt geregistreerd.

    Gezien alle negatieve reacties dit ik over uw bedrijf heb aangetroffen op Internet had ik dit antwoord wel kunnen verwachten. Het is triest dat u op deze manier geld wil verdienen door het verkopen van slechte service aan goed bedoelde klanten zoals ik. U zou zich moeten schamen.

    Ik publiceer uw reactie en mijn reactie op verschillende review sites zodat ik hopelijk een aantal mensen kan waarschuwen om geen zaken te doen met uw organisatie.

  15. hans

    nou meneer oslo dat wordt achterom kijken met al die boze klanten . u heeft mij ook benadeeld nu ben ik wel betrouwbaar . en zal u zeker niets doen . maar u treft een keer de verkeerde ? ik hoop eerlijk gezegt dat u uw leven beterd . en ook mij de broek stuurd die ik betaald heb . met vr gr hans

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2024 Vijftigenmeer

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑