Wie de zon tegemoet treedt, heeft de schaduw achter zich

KPN berekent ten onrechte Netflixkosten op onze factuur

kpn netflixKPN berekende ons ineens ‘zomaar’ kosten voor een door ons afgesloten Netflix-abonnement. Dus niet. Wij hebben geen netflixabonnement afgesloten met KPN. Na 2 avonden ongeveer 1,5 uur bellen is dit het resultaat.

KPN en Netflix

kpn netflixKPN en Netflix werken samen. Als Netflix een bericht stuurt naar de KPN dat iemand een abonnement heeft afgesloten, gelooft de KPN dat zomaar. Zij controleren dit niet bij hun klanten maar zetten ergens een vinkje aan of kleuren een hokje groen en sturen een berichtje dat de factuur is verhoogd met euro 7,90 per maand.  Toen we het lazen waren we verbijsterd. Geen vraag; gewoon een mededeling. Nou denk je dan nog, maar even bellen. Het is vast een foutje.

Bellen op vrijdagavond

Na de eerste keer bellen krijg je al een vreemd gevoel. De jongeman zou de facturering wel stopzetten. Opgelost. We moesten wel onze rekening in de gaten houden. Want hij kon geen garanties geven. Hij had van de hack nog nooit gehoord. Hij drukte op het beeldschermknopje ‘We doen net alsof onze neus bloedt’.  Maar ook die truc hadden we al gelezen op het forum van gedupeerden.
Controleren deden we zeker. Op het forum staan heel veel problemen en vanavond hoorden we van de KPN dame dat er duizenden abonnees zijn ‘gehackt’ door eenICU account (I see you … overal voor te gebruiken).

Bellen op de volgende vrijdagavond

Na het ontvangen van de factuur nog maar weer met de KPN gebeld. Tijden in de wacht en daarna een lachwekkend circuit door van afschuifsystemen en langs de afdeling ‘geen verantwoordelijkheid nemen’.  Zij zou de facturering stopzetten, net als haar collega van vorige week. We moesten dan zelf wel even het abonnement met Netflix beëindigen. We hebben geen abonnement bij Netflix en dus ook geen inloggegevens. Hoe we ook praatten, het was niet hun verantwoordelijkheid. Ik hoef de mensen die mij kennen, niet uit te leggen dat ik al luisterende veranderde in een langzaam openbarstende steenpuist.

Netflix

Na onze laatste haren uit ons hoofd te hebben getrokken en de dame van de KPN stoïcijns schuld bleef ontkennen, hebben we Netflix gebeld. Die poeierde ons in eerste instantie ook weer af omdat we een of andere code van de KPN moesten hebben. Weer met de KPN bellen. Nog een keer wachten onder het genot van keiharde muziek. Weer een dame die ons hetzelfde verhaal vertelde. Die code, nee die moesten we zelf ergens hebben. Enzovoorts, enzovoorts.

Dit lange verhaal dan maar afkortende kan ik je vertellen dat we uiteindelijk het ‘hackers-account’  hebben gevonden. Netflix heeft dit account per direct, geblokkeerd. Deze dame was uitermate vriendelijk. Zij hoefde alleen maar het ICU emailadres op te schrijven en vervolgens te blokkeren.

We bleven alsnog met een KPN-kater zitten. Hoe kan het zijn dat #KPN zonder onze toestemming iets in rekening brengt wat we niet hebben besteld. Bovendien kan het niet zo zijn dat derde partijen via KPN geld van onze rekening kunnen trekken. Tot onze grote verbazing wordt je dan ook nog gevraagd het probleem zelf op te lossen. Als we pech hebben krijgen we de volgende keer de rekening van Videoland of een ander aan KPN verbonden derde partij…

 

69 reacties

  1. Sissi

    Dan is het simpel, de incasso storneren (De rekening klopt niet, dus dan doe je dat). Meestal doet dat bedrijven wel in actie komen.

    • Herma Westerdiep

      Ja maar dan zou het de maand daarop weer zo zijn. Netflix geeft een seintje aan de KPN dat er een nieuwe abonnee is. KPN zet dan een vinkje aan. Zo werkt het. Een derde partij zoals ze dat noemen. Als er dan shit van komt moet je dus niet bij de KPN zijn vonden zij. Daar waren we het niet mee eens. Maar we konden praten wat we wilden. Geholpen werden we niet.

      • Denise

        Ik zelf ben blij dat ik bij kpn weg ga mijn contract loopt nog 1 maand kan ik eindelijk weg bij die klote provider ze denken alleen aan geld is tijd dat mensen massaal weg gaan bij kpn want ze verdienen geen klanten maar verdienen om failliet te gaan in mij ogen heb geen goed woord over kpn is gewoon een slechte bedrijf en duur ook nog internet en tv werkte 6 maanden slecht en moest het volgens kpn maar uitzoeken tot het contract afloopt het is eindelijk zover dat ik weg kan bij die troep van kpn nooit zoiets slechts meegemaakt en ze noemen zich zelf super goed aub mensen raad kpn af alleen samen kunnen we kpn stoppen door niet in zee te gaan met ze

        • Patricia Hendriks

          Hoop voor jou dat je niet naar Ziggo gaat als je praat van klote provider. Telkens storingen geen internet in me achtertuin. Ik ben juist terug naar KPN en vele kenissen van mij ook omdat je bij Ziggo heel vaak geen internet of telefoon hebt en zeker wanneer ze weer eens zogenaamd onderhoud plegen in jou regio kan je de lol op. Dagen geen telefoon uren geen internet

          • Herma Westerdiep

            mmm … daarom zijn we ook nog bij KPN. Tot nu toe perfecte service en ontvangst. Maar dit is wel even een dingetje. Vooral omdat je leest dat je er soms niet in één keer van verlost bent.

        • Hannes

          Ga naar Online. Nl. Goedkoop!
          Ik ben net een jaar, na probleemloos KPN, om budgettaire redenen bij online/canaldigital geweest en sinds 3 juli kus ik mijn kpn_ modem.

        • Ramy

          Ja zeker een amateuristisch bedrijf! Bah ben op opgelicht door KPN met lovende woorden. Binnenkort ga ik snel oprotten van Kpn. En dan echt alle diensten. Heb 6 aansluitingen weg ermee!!!

    • Wielinga

      Niks simpel. Als je niet betaalt dan wordt je gedreigd met volledige afsluiting van KPN diensten almede incasso kosten. Het is net de maffia.

      • Herma Westerdiep

        Precies. Je hebt geen poot om op te staan. Ze blijven onvermoeibaar herhalen dat je het zelf moet opzeggen terwijl je er zelf niets mee te maken hebt. Je moet dus ook inloggen …

  2. Mirjam Weima

    Dit zijn van die ergernissen waardoor je de telefonisten met hun haren door de lijn wil trekken.

    • Herma Westerdiep

      Nou weet je … zij kunnen er vaak niets aan doen. Het is slecht management dat ze hun medewerkers zo laten acteren.

    • Erik

      Feitelijk is het vrij simpel, er is géén contract tussen KPN en de klant (overeenkomst) waar Netflix als abonnement op vermeld staat. Daar hoef je enkel naar te verwijzen dat kon contractbreuk pleegt.

      TIP: vraag de vokgende keer naar de Service Afdeling, voorheen Save (back office) en geef aan dat je het contract wilt opzeggen. Wedden dat het in no-time is opgelost?

      • Herma Westerdiep

        Ja … maar KPN heeft in het contract staan dat dit diensten zijn van derden. Daar ga je mee akkoord als je een abonnement bij KPN afsluit. Dat hadden wij nl. ook aangedragen. Zij plegen dus geen contractbreuk. De volgende keer gaan we ons contract ook echt opzeggen. Nu hadden we geen zin in al dat gedoe. Maar Ziggo gloort aan de horizon.

  3. Benny

    Het werkt iets anders, facturering via Kpn kan alleen geactiveerd worden wanneer je het Netflix abonnement via de Kpn decoder aanmaakt.

    Abonnementen die bij Netflix zelf aangevraagd worden, kunnen niet gefactureerd worden via KPN

    • Herma Westerdiep

      Het blijft dus een bijzonder verhaal. WIj hebben aan geen enkele partij opdracht gegeven tot een abonnement op Netflix. Toch factureert de KPN aan ons in op dracht van Netflix.

      • Jacob

        Ik had dit ook. Een hacker heeft mijn KPN ID gestolen of mijn wachtwoord geraden ofzo. Daarmee kon ie inloggen op netflix.kpn.com en een eigen Netflix account aanmaken die op mijn KPN factuur terecht komt! Handige optie, alles op 1 factuur, ik wist niet eens dat dit kon want ik heb zelf al een Netflix abonnement maar ik ga dit natuurlijk niet betalen!
        Heb meteen KPN gebeld en werd geholpen, denk dat ze nu wel door hebben wat er speelt want netflix.kpn.com doet het nu al niet eens meer.
        Heb ook nu een beter wachtwoord. Ik vond het vooral scrikken dat ongemerkt iemand anders mijn wachtwoord heeft gehad en onder mijn eigen account kon inloggen.

        • Herma Westerdiep

          Bij ons ging het dus precies zo. Wij zijn ook erg geschrokken dat de één of andere gek dit zo maar kan doen.

  4. Patjuhh2233

    Zorgen dat het in de media komt dan gaan er ineens deuren open!

  5. Joop van Leeuwen

    Heel herkenbaar.
    De uren nodeloos wachten met veel herrie is mij bij zowel KPN als Ziggo, Otto of de belastingtelefoon overkomen.
    Vreselijk. Een direct gevolg van leven in een digitaal aangestuurde samenleving.
    De medewerkers lijken op slecht afgerichte robots,.als er wel gebeurt wat je vraagt heb je geluk. Het echte persoonlijke contact is ver te zoeken.
    Ik ga ervan uit dat hierin voorlopig geen verbetering komt. Dus keep cool

    • Herma Westerdiep

      Ja. We hebben er maar een goed glas wijn op gedronken op deze start van ons weekend. Maar ik was zo ontzettend boos!

    • Jan

      Raar dat ervaringen zo verschillend zijn, bij KPN was er bij mij wel degelijk persoonlijk contact en een zeer behulpzame medewerkster, en

      • Herma Westerdiep

        Ja maar daar ligt het ook niet aan. De dames die wij aan de lijn hadden waren welwillend, vriendelijk en behulpzaam. Dat zijn ze altijd bij de KPN. Maar het opzeggen van het Netflix abonnement moesten we toch echt zelf doen.

  6. a.brandsen

    helaas zijn de mensen bij de helpdesk jonge ongekwalificeerde mensen die n scherm met antwoorden voor zich hebben bij storing bv stroom van het modem afhalen nieuwe netwerkkabel enz heb ze allemaal gehad verhogingen kunnen wel maar maar zorgen dat dit soort fouten oplossen ho maar n abbonee meer of minder jammer toch?

    • Herma Westerdiep

      Ja maar daar zit dus slecht management achter. Iemand van 18 jaar kan zich hier niets bij voorstellen ben ik bang voor.

  7. Henry Weijma

    Herkenbaar, Bij KPN weten ze niet met klanten om te gaan , en proberen op zo’n manier je geld uit je zak te kloppen.
    Wordt tijd dat men bij KPN inziet dat men op deze wijze klanten verliest men.legt de problemen bij de klanten neer ipv bij hun zelf de boel op orde te maken. Ben mij geen KPN meer na de strijd en zeer slechte manier van oplossen van hun fouten.

    • Herma Westerdiep

      Bijzonder he? Ze vertelden dat hier duizenden abonnees last van hebben. Op internet lees je ook dat als je belt ze net doen alsof je de 1e bent met deze klacht.

  8. Actu

    Soortgelijke ervaring met een spookrekening van KPN. Niemand die weet waar die op slaat. Intussen laten ze de rekening gewoon escaleren. Oftewel, incassobureau. We hebben al onze abbo’s gewoon regulier betaald, maar er staat ergens een bedrag genoteerd wat er niet hoort. De medewerkers willen/kunnen er niets aan doen en zijn vaak mopperig en brutaal. Ze geloven niet dat hun bedrijf zo een fout kan maken. Zolang het goed gaat, is het goed. Maar als er ergens een fout in zit, dan heeft de KPN geen zelfherstellend vermogen. Vreselijk bedrijf. We zijn naar de concurrent gegaan.

    • Herma Westerdiep

      Slecht management. Het is autoritair gedrag. Ze proberen zich te verschuilen met standaard uitspraken maar bedenken zich niet wat dit voor ons betekent.

  9. Ben Twee

    Men wordt door de verschillende tv aanbieders toch al beet genomen want voor elke tv in je huis heb je een tv ontvanger nodig kosten minimaal € 5,00 per maand terwijl je toch betaald voor 1 maal het signaal dat je huis binnen komt. Het is en blijft dan gek dat je alsnog voor elke tv apart moet betalen.

  10. Jan

    Waarom niet gewoon via KPN Netflix activeren, heb je geen gezeik, je kan je overal druk over maken, maar er zijn belangrijker dingen in dit leven!

    • Herma Westerdiep

      Ja je hebt gelijk dat er belangrijkere dingen zijn in het leven. Maar om iedere maand zomaar 9 euro extra te betalen ging ons iets te ver.

    • Alida

      Hallo Jan, ik heb al een Netflix abonnement.. en toch staat er ineens op mijn KPN Netflix abonnement van een.lrijs die anders is die ik bij Netflix betaal. Ik zou nu dus dubbel betalen.

      • Herma Westerdiep

        … en hoe komt KPN dan aan jouw toestemming? Dat hebben wij ook steeds gevraagd. Daar krijg je geen passend antwoord op.

        • Jan

          Via je KPN account. Net zoals je je abonnement online kan wijzigen. Dat kan iemand anders ook, ALS die je gegevens heeft (bv via een andere site)..

  11. Pierre Mohr

    Instanties worden massaal in het leven geroepen, als men er aan hangt doen ze met je wat ze willen. Het is de plicht van de overheid daar op te letten, maar ook die instantie heeft het heel erg druk, zoals overigens met alle installaties dat is.

  12. Pierre Mohr

    Massaal worden er instanties in het leven geroepen. Als je er dan bij bent doen deze met jou wat ze willen, dus profiteren van je. De overheid moet hier op toe zien, maar ook die instantie heeft het heel erg druk.

    • Bosch

      De overheid is er niet voor ons, die is er voor hun zelf

  13. M.Rueck

    Het verhaal weerspiegelt precies mijn ervaring. Heb de incasso wel gestorneerd en het normale correcte bedrag betaald. Kreeg daarna wel een KPN aanmaning om te betalen maar heb die heb ik genegeerd. Ben benieuwd naar de volgende maand incasso. Overigens een hopeloos optreden van KPN.

    • Herma Westerdiep

      Dit blijft in je nek terugkomen. Je moet zelf in actie komen dus. Geen praten tegen aan.

  14. mari knippels

    Kon is een niet klantvriendelijk bedrijf ze doen maar wat ze zelf willen o.a een pakket samen stellen van TV zenders waar ik niks mee heb of nooit niks zal krijgen soms vraag ik me weleens af wonnen we eigenlijk nog wel in Nederland aan het zender aanbod te zien twijfel ik daar weleens aan.

  15. E

    Oplossing zeg je abonnement bij kpn op als je ontevreden bent.
    Betalingen storneren. En per direct het abonnement opzeggen.

    • Herma Westerdiep

      Die betaling storneren heeft geen zin. Ze blijven terugkomen en zullen ook een incasso aanmaken als je niet in actie komt. Daar hadden wij geen zin in. Vechten tegen een deurwaarder is helemaal onbegonnen werk. Dan kom je in juridische ondersteuning terecht.

  16. Diumenge

    Raar verhaal over .icu adres, dat is gewoon een TLD en iedereen kan zo’n domain aanvragen. Hoezo dus een ‘hack’?

    Bedoel je nu dat Neflix abonnementen worden afgesloten via e-mail adressen xxx@xxx.icu en dat die gekoppeld worden aan willekeurig KPN abonnementen?

    Zo ja, dat is ook niet echt een hack. Wel misbruik.

    • Herma Westerdiep

      Wat is dan het verschil tussen een hack en misbruik? Misschien heb je gelijk hoor. Maar ze ‘kapen’ je persoonsgegevens en sluiten daar illegaal een netflixabonnement op af. Netflix koppelt dit dan (zonder te controleren en te verifiëren) aan een vinkje op een factuur. Die moet jij dan vervolgens gaan betalen … en als je het toevallig opvalt moet je zelf in actie komen om dit emailadres ergens op de site van Netflix te vinden. Pas dan komt Netflix in actie om dat emailadres te blokkeren … en de KPN terug te koppelen dat dat vinkje uitgezet kan worden.

      • Diumenge

        Hoezo kapen ze je persoonsgegevens? Het lijkt er eerder op dat er ergens een fout in de administratie van KPN zit, misschien zelfs door iemand die daar werkt en gegevens ‘lekt’. Tenzij ze beschikken over je Netflix en/of KPN accountgegevens lijkt er iets anders aan de hand te zijn. Vandaar mijn vraag wat dat .ICU adres er mee te maken heeft. Zoals beschreven lijkt het of ze op zo’n adres een Netflix abonnement afsluiten en ze dat kunnen koppelen aan een ander KPN-account. Hoewel dat, gezien een reactie hierboven dat je een via KPN te betalen abonnement op Netflix alleen via de decoder kan afsluiten, in principe niet mogelijk lijkt.

        • Herma Westerdiep

          Het is en blijft dus een bijzonder verhaal. Maar ik vind het nog steeds raar dat je dan zelf de problemen moet oplossen.

  17. Alida M.

    Hallo, ik heb het vorige maand gewijzigd, bevestiging gekregen en nu blijkt het weer op mijn kpnfactuur te staan ??????
    Wederom het hele circus doorgelopen en weer bevestiging gehad dat het is stop gezet.
    KPN zou beter even met Netflix contact op moeten nemen. Denk er ook over om over te stappen.

    • Herma Westerdiep

      … hier zijn wij dus ook bang voor …

    • Jan

      @ Alida M.
      Heb je ook je KPN-Id wachtwoord gewijzigd in veilige lange, nog nergens anders gebruikt wachtwoord?

      • Herma Westerdiep

        ja zeker weten. dat was het eerste dat we hebben gedaan. dank voor de tip.

  18. Glenn

    Als ex medewerker van netflix, kan ik vertellen dat er in het begin van het verhaal wat niet correct is l, netflix krijgt vanuit KpN een mededeling dat er een account met kpn facturatie is aangemaakt, dit kan alleen met de interactive tv code die bij het begin van het kpn abonnement geleverd wordt bij de klant, mocht er dus een probleem zijn geeft kpn hier aan dat ze alleen factureren voor derden, daar komt de klant dus tussen wal en schip te liggen aangezien netflix geen betaal gegevens heeft en kpn wel. Vanuit netflix oogpunt is er niet veel dat gedaan kan worden aangezien dan wel kpn dan wel de klant van kpn met de code toestemming heeft gegeven! Het is een lastige situatie die vaker voorkomt dan mensen zouden denken. Stoneer je de incasso kom je in de problemen met kpn en niet met netflix! Een echt advies hoe hier mee om te gaan kan ik niet echt geven aangezien er niet echt een manier is om dit te voorkomen.

    • Herma Westerdiep

      Dat eerste deel is dus vreemd. Zo doet de KPN het wel overkomen. Zij handelen in opdracht van Netflix. Niet andersom. Het zou dan ook zo moeten zijn dat de KPN de facturatie uit kan zetten. Zij zeggen dat ze dit niet kunnen. Wij zitten (en vele anderen) heel erg tussen wal en schip. Nu maar hopen dat het stopt.

      • Glenn

        Het is zeker een vreemd systeem en KPN doet het inderdaad vreemd overkomen, hetzelfde geldt voor de spotify optie binnen KPN voor zo ver ik weet kan je die alleen bij kpn opzeggen niet bij spotify zelf, ik hoop dat het snel opgelost is.

  19. Jan

    Grote kans dat die hackers toegang hebben tot je KPN-ID, bv door phising of dat hetzelfde wachtwoord gebruikt is op andere websites.

    • Herma Westerdiep

      We hebben alle wachtwoorden per direct veranderd. Dat was een tip die ik idd op internet voorbij zag komen.

      • Jan

        Als je de sleutel van je huis laat rondslingeren is de kans groot dat iemand een keer met de buit ervandoor gaat. Zo is het ook op het Internet…
        Heel vervelend die internet criminelen. Niet een toevallige dief die de sleutel van je huis vind, maar honderduizenden ciminelen die actief je gegevens proberen te achterhalen en misbruiken.
        Dit keer op per site en account sterk verschillende en veilige wachtwoorden ingesteld?
        Trouwens, neemt KPN de kosten voor zijn rekening (stort het terug)?

        • Jan

          typo: “Dit keer ook per site..”
          ipv “Dit keer op per site”,

        • Herma Westerdiep

          ja er is ons beloofd dat we het geld terug zouden krijgen.

          • Jan

            Nou super tof van KPN dat ze je dat geld terug geven. Vooral omdat een bedrijf zo weinig kan doen tegen internet criminelen die met duizenden hun best doen om de inlog gegevens van niets vermoedende mensen te ontfutselen (phishing). Naja, ze kunnen wel hun klanten misschien wat beter bewust maken van de gevaren van een online account, veilig wachtwoord gebruik etc.
            https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/fraude/phishing
            https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/mijn-wachtwoord-123456/
            vul voor de grap je KPN-ID emailadres eens hier in:
            https://haveibeenpwned.com/ wordt die rood, dan is dat slecht nieuws..

          • Herma Westerdiep

            ik denk dat KPN op de een of andere manier ook schuldig is. Zij vertrouwen Netflix en geven hun toestemming om in hun systeem ergens een vinkje aan te zetten. Maar het is nog niet zo ver … we hebben nog geen nieuwe factuur.

          • Herma Westerdiep

            … getest … ik weet dat ik aan de slag moet met mijn wachtwoorden … dank je voor de tip

  20. H.van der Laan

    heb ook vorige week onterecht Nedflix gekregen ik kijk nooit films ,heb gebeld met KPN moest ik Nedflix bellen kreeg een vrouw aan de telefoon ging mij uit leggen hoe ik in het nedflix account moest inloggen. ik heb helemaal geen account bij nedflix ,kreeg als antwoord dan weet ik het ook niet .Mijn dochter heeft het over genomen die is gaan bellen die heeft bij KPN gezegt jullie kunnen een knop indrukken om het aan te zetten dus jullie kunnen ook die knop indrukken om het uit te zetten . met een hoop gepraat heeft die meneer bij KPN het toch uit gezet. Anders had ik mijn recht bijstand verzekering ingeschakeld.ik val altijd bij de tv in slaap daarom kijk nooit films (ben helemaal geen TV mens

  21. H.van der Laan

    vergeet te vermelden hebben het wel uit gezocht kwamen er achter dat er een email adres uit het buitenland het had aangevraagd. vindt wel dat KPN de klant eerst moet benaderen of het klop als iemand Nedflix aan vraagt.

    • Herma Westerdiep

      Ons is dus precies hetzelfde overkomen. Maar bij ons wilden ze de knop niet indrukken. De volgende keer zullen wij onze jurist erop gaan zetten. Wij hebben geen account bij Netflix en konden dus ook niet inloggen. Hier moeten ze toch iets mee als ze constant dit soort telefoontjes krijgen? Dan moet er extra controle tussen voordat ze zomaar Netflix aan gaan zetten.

  22. Melanie

    Zorgelijk om te lezen. Het forum van kpn begint ook vol te lopen met soortgelijke problemen.

    Ook van consumenten die of geen Netflix hebben of goede en verschillende wachtwoorden gebruiken.

    Ik heb helaas geen oplossing, maar pleit voor een tweestapsverificatie waarmee er een inlogcode naar je telefoon wordt gestuurd.

    Als de getroffen klant met dit verzoek naar het forum gaat, dan staat het zwart op wit zichtbaar voor iedereen. Je betaald meer dan genoeg aan kpn, dus je mag redelijkerwijs ook verwachten dat jouw gegevens veilig zijn en niet zo makkelijk te hacken zijn.

    • Herma Westerdiep

      Wat een goed idee. Veel klanten zijn gedupeerd dus ik denk toch wel dat KPN hier iets aan gaat doen. Maar we moeten de volgende factuur nog even afwachten …

  23. de haan

    de fout schijnt in de software van de interaktieve tv kastjes te zitten! Dit geeft kpn nooit toe omdat ze die kastjes niet allemaal willen moeten vervangen. Je kan bellen,mailen,de optie uitzetten in de app maar het helpt allemaal niks! Stopzetten lukt NIET! Misschien contact opnemen met kassa wel! Ik ben er zo klaar mee inmiddels!!! klotehusselkpnshit!

    • Herma Westerdiep

      ja het is gewoon onvoorstelbaar. als het niet lukt gaan we ons abonnement opzeggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2020 Vijftigenmeer

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑