Vijftigenmeer

One life, live it. Let's Landrover ...

Zeepdispenser vervolg. Komt de monteur met een nieuwe flacon?

zeepdispenserZeepdispenser in de keuken. Het vervolg van onze zeepproblemen. De inhoud van onze zeepdispenser was een tijde geleden in de keuken gestroomd. Leeg dus; verkeerd gemonteerd. Zeep op de verkeerde plekken. Nu is het wachten op de servicemonteur van de leverancier. Heeft hij een nieuwe zeepflacon bij zich? Gokje?

Afspraak

plinten keuken monteur

plinten verwijderen

Vorige week een hele middag voor Jan Doedel zitten te wachten op de servicemonteur. Ergens in hun systeem is het fout gegaan. Ik probeer te relativeren de laatste tijd dus dit was weer zo’n momentje. Niet getreurd; gelukkig geen snipperdag voor hoeven te nemen. De dame vriendelijk te woord gestaan en een volgende afspraak gemaakt. Vandaag dus. Nieuwe afspraak, nieuwe kansen. Deze keer kregen we keurig een bevestiging op de e-mail en de dag van tevoren een sms. Tijdblok van 12.00 – 16.00 uur. Om 14.00 uur ongeveer ging de deurbel. Vol verwachting klopte mijn zeephart.

Zeepdispenser

zeepflacon vies

gedemonteerd en vies

De afgelopen weken onze handen in plaats van in de keuken (kamer), gewassen in de badkamer. Dit is toch best wel een ingesleten routine. Voor het koken, tijdens het koken, na het plassen, na het boodschappen doen. Onze badkamer bevindt zich tussen het toilet en de kamer dus we hoefden geen trappen op en af. Het afgebroken flesje en de rest van de onderdelen had ik netjes bewaard voor de monteur. Beide laden uit de keuken en alle inhoud stond in kratten in onze bijkeuken. Beetje provisorisch werken als super huisvrouw, maar goed te doen. Het enige drama in mijn leven was dat ik geen handig te gebruiken zeepdispenser had. Valt reuze mee he?
Het hele dispensergeval lag ook in de bijkeuken. Schoon en klaar voor een nieuw fles. Op de diepvries, naast de wasknijpers en het wasrekje.

Servicemonteur

monteur in keuken

kundig en netjes

In tegenstelling tot de keukenboer stuurde Bosch Servicedienst een keurige, vrolijk en sterke monteur. Geen razernij en scheldkanonnades maar een rustige en vooral kundige man. Hem in het kort verteld wat er was gebeurd met onze flacon en natuurlijk ook over de razende keukenmonteur. Deze monteur had geen hoge bloeddruk. Hij wist gewoon wat hij moest doen. Gewoon de kop in het kastje. Goed gereedschap en een nette werker. Scheef onder in onze keukenkast met een zaklantaarn in de hand doorzag hij al heel snel wat er moest gebeuren. Iets meer ruimte gemaakt voor de flacon. Die heeft er al die tijd gewoon te strak ingezeten blijkt nu dus. We hadden al zo’n voorgevoel. Het koppelstuk heeft hij er gelukkig nog uit kunnen halen. Die staat nu in een bak water om schoon te worden.

Het zeep onder de vloer was in het beton getrokken. Geen stekkerdozen of leidingen in de zeep. Niets meer te zien gelukkig. Plinten er weer voor, schroeven er weer in en klaar was (we noemen hem …) Kees.

Het gokje over de flacon …

onderdelen zeepdispenser

kapotte en vieze onderdelen

De flacon moet nog besteld worden. Dat begrijp ik dan niet helemaal. Het probleem was duidelijk omschreven. Meerdere malen. Zelfs aangeboden om foto’s te sturen. Hoefde allemaal niet. Maar ja dat zullen wel procedures zijn. Die komt nog met de post. Kan ik er zelf inzetten c.q. schroeven. Over een week of wat zijn we weer up and running en kunnen we onze handen ook in de keuken weer wassen. Geen paarse krokodil maar een monteur met een laptop, een tablet en een smartphone. Even kort met de thuisbasis gesproken en de kenmerken van de flacon waren snel gevonden. Garantieklus. Gelukkig. Je moet er niet aan denken wat zo’n flaconnetje anders zou moeten kosten. Alleen al de voorrijkosten van zo’n servicebus lopen tegenwoordig in de papieren.

monteur laptophoes

digitale ondersteuning

Nog één keer het keukenkastje leegpakken. Dus dat valt weer mee. Schoon en opgeruimd is alles al.
Wellicht overbodig: Maar denk na als je een keuken koopt. De keukenboer onttrekt zich snel van alle verantwoordelijkheid.  Nogmaals: Alle apparatuur (ook het afvoerputje) valt niet onder de garantie van de keuken.

2 reacties

  1. Mijn man heeft een klusbedrijf. Hij komt regelmatig bij mensen waar een nieuwe keuken geplaatst wordt waarna de keukenmonteur, zonder de apparatuur aan te sluiten, de deur uit gaat.
    Ze kunnen dan dus niet koken, vaatwasser is niet aangesloten enz.
    In paniek bellen ze dan mijn man…
    Je verwacht als klant toch dat alles werkt als het keukenbedrijf weg gaat…

    • Ja onvoorstelbaar he? Altijd de kleine lettertjes lezen. Bij ons is het wel aangesloten maar niet netjes. Veel krassen en beschadigingen; een hoop geschreeuw. En het is geen pak melk wat je koopt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

© 2017 Vijftigenmeer

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑