Vijftigenmeer

Liefde verkwikt als zonneschijn na regen

Reclameslogan. Klopt het of het is regelrechte onzin?

Reclameslogan. Teksten die binnenkomen bij de consument; de toekomstige klant. Wij moeten een link leggen tussen de tekst en de leverancier van het product. De één is geslaagd en de ander komt z’n woorden niet na.

Reclameslogan

Deze reclameslogans zijn niet zo maar bedacht. Hier gaat heel veel creatief en intelligent denkwerk aan vooraf. Het enige dat bereikt dient te worden is een ultiem, memorabel positief effect. Makers van deze slogans willen echt niet dat hun tekst negatief blijft hangen. Je komt er nl. nooit weer van af. De mooiste voorbeelden zijn natuurlijk ‘Heerlijk Helder Heineken’ en ‘Melk is goed voor elk’.  Vrolijke berichten over drankjes. Met en zonder alcohol en door velen met plezier gekocht en gedronken.

… laat je niet in de steek of wel?

‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’ is er eentje van de belastingdienst. Dat AEG je niet in de steek laat is voor mij niet zo’n leuke slogan. Wij zijn wel in de steek gelaten door AEG. Vaatwasser aangeschaft in 2015 bij de installatie van een nieuwe keuken. Inbouw en een geruisloze. Duur dus; heel duur. Blij mee? In 2015 wel maar in 2017 kwamen de eerste scheurtjes tussen mij en AEG (die van je niet in de steek laten).  Vroeger bouwden ze zelfs vliegtuigen en locomotieven;  later zijn ze, na heel veel financiële ellende, overgenomen door Electrolux. Houd uw huis gezond en mooi staat nu op hun website. Is bij mij niet gelukt door opkrullend laminaat en ander meubilair.

Reanimeren van schrik na storingsmelding

Duik eens in de geschiedenis van dit (vaatwasser en meer) bedrijf; ervaar het onmogelijke. Beter gezegd: Het is kommer en (financiële) kwel. Het niet zo populaire jongetje in de klas dus. Veel slechte producten en een nog slechtere afhandeling van de klachten. Eindeloos voorrijdkosten berekenen en eindeloos blijven zeggen dat ze de kans moeten krijgen om de problemen op te lossen. Zouden ze dan echt niet begrijpen dat als het alarm van de vaatwasser bij ons thuis gaat, we onszelf bijna moeten reanimeren van schrik? Diep in hun hart begrijpen ze ons best wel. Maar het zal wel policy zijn dat je niet voor je fouten opdraait. Nou ja.

Gokken op een Bosch

Ik heb op 30 juli jl. geleden een schriftelijke klacht ingediend (op verzoek van AEG) en op 13 augustus een bevestiging van ontvangst gekregen. Dit grapje heeft ons namelijk heel veel geld gekost. Gelukkig krijgen we de gemaakte kosten (voorrijdkosten en materiaal zijnde 149 euro) terug. Toch moesten we op zoek naar een andere vaatwasser. Die kosten (1200 euro afschrijving binnen 4 jaar, de aanschaf van een nieuwe en onze kleine verbouwing) hebben we niet vergoed gekregen.

We hebben nu een nieuwe vaatwasser van een ander merk. We gokken nu op Bosch. Ik weet niet of zij een reclameslogan hebben. Hoeft ook niet. Het apparaat was ongeveer een derde van de prijs van de water spuitende, alarmpiepende vaatwasser die in onze keuken stond. Na een kleine verbouwing staat dit nieuwe exemplaar te blinken in de bijkeuken. Wij willen geen water meer over de vloer. Nooit weer. De reclameslogan van Centraal Beheer (even Apeldoorn bellen …) heb ik helaas al te vaak toegepast in de afgelopen weken. Gelukkig helpen zij mij voor meer dan 100% om deze ellende achter ons te krijgen.

 

3 reacties

  1. De Bosch zal het (fingers crossed) wel langer uithouden dan 2 jaar denk ik. Ik heb onze Bosch inbouwvaatwasser, geplaatst bij de nieuwe keuken in 2007, dit jaar vervangen omdat het pompje stuk was. Kon gerepareerd worden, maar voor weinig meer een nieuwe. Na 12 jaar dus weer eenzelfde Bosch gekocht. Overigens – gelukkig – nooit lekkage gehad. Dat pompje was het enige defect…

  2. De meeste reclames zijn oplichting en bedrog!
    Helaas geloven veel mensen het nog steeds!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2019 Vijftigenmeer

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑